Bezpieczeństwo aktywne w subaru
- 6 lutego 2019
- Bezpieczeństwo w SUBARU
- Autor: admin
- Możliwość komentowania Bezpieczeństwo aktywne w subaru została wyłączona
Samochody marki subaru zawsze uchodziły za maszyny przyjemne w prowadzeniu. Mówiąc bez ogródek, dostarczały wielkiej przyjemności z jazdy i czuć było w nich dynamiczny pazur. Nie oznacza to jednak, że producent traktował bezpieczeństwo po macoszemu i przedkładał nad nie wrażenia z jazdy. Wręcz przeciwnie. Od fazy deski kreślarskiej każdy samochód subaru jest samochodem bezpiecznym i prowadzącym się cały czas w kontrolowany sposób. Odpowiadają za to bardzo różne systemy podzielone na wiele grup. Jedną z takich grup jest tak zwane bezpieczeństwo aktywne, które cały czas działa i dba o to, by kierowca wraz z pasażerami dotarli do celu.
czytaj więcej
S-AWD
Najważniejszym z mechanizmów budujących bezpieczeństwo aktywne w subaru jest symetryczny napęd na wszystkie koła. Komputer monitoruje przyczepność każdego z kół i tak dostosowuje trakcję, by samochód zawsze idealnie trzymał się drogi. Odpowiedni rozkład ciężaru pojazdu na koła sprawia też, że jazda jest płynniejsza i stabilniejsza, co podnosi komfort podróży.
Subaru boxer
Zastosowane w samochodach subaru tłoki są symetryczne, co w praktyce oznacza, że obniża się znacznie środę ciężkości pojazdu, a jego konstrukcja jest bardzo płaska. W czasie jazdy przekłada się to na lepszą kontrolę toru jazdy i mniejsze przechyły na zakrętach.
VDXS
Opatentowany system kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy to z kolei mechanizm, który sprawdza, czy tor jazdy pokrywa się z torem wybranym przez kierowcę. VDCS zarządza momentem napędowym i hamulcami tak, by na granicy utraty przyczepności samochód ponownie zaczął się prawidłowo prowadzić. Samochodu na pewno nie zarzuci na boki na zakręcie.
ATV
Bardzo zaawansowaną funkcją obecną w samochodach subaru jest moduł ATV, czyli sterowanie momentem napędowym. Efektem działania mechanizmu jest lepsze rozkładanie momentu napędowego pomiędzy koła wewnętrzne i zewnętrzne na zakręcie. ATV zmniejsza moment na kołach wewnętrznych i powiększa go na kołach zewnętrznych tak, aby łatwiej było omijać przeszkody i samochód pilnował ustalonego toru jazdy.