Bezpieczeństwo pasywne w Subaru

Bezpieczeństwo pasywne w Subaru to niezwykle ważna kwestia. Subaru to marka, dla której bezpieczeństwo jest kluczowym elementem i konstruktorzy tej firmy starają się, by bezpieczeństwo pasywne subaru stało się wyznacznikiem dla całej marki. W tym celu proponowane jest wiele nowych rozwiązań oraz technik, które zwiększają bezpieczeństwo na drodze.

czytaj więcej
Nowe technologie i rozwiązania dla bezpieczeństwa
W chwili obecnej bezpieczeństwo pasywne w Subaru to przede wszystkim:
I. SGP – Subaru Global Platform, sposób konstruowania podwozia pojazdu podnoszący bezpieczeństwo pasywne i ułatwiający kierowanie pojazdem;
II. Ramy pierścieniowe – specjalny system konstruowania nadwozia poprzez pierścienie, które łączą elementy samochodu we współpracujące ze sobą w czasie wypadku systemy;
III. Nadwozie chroniące kabinę – napęd wraz w silnikach w samochodach subaru jest tak skonstruowany, by w razie zdarzenia drogowego całość samochodu służyła jako strefa zgniotu z wyjątkiem kabiny, która pozostaje nienaruszona, a elementy układu napędowego przemieszczają się pod nią;
IV. Silnik BOXER – silnik pełni rolę bariery ochronnej dla pasażerów, a w razie zderzenia czołowego przemieści się pod kabinę;
V. Łamiące się pedały – wyłamanie pedałów w czasie zdarzenia drogowego zapobiega ich ewentualnemu przemieszczeniu się w kierunku podudzi;
VI. Kabina przystosowana na dachowanie – samochody Subaru mają bardzo niski środek ciężkości, co zmniejsza ryzyko dachowania, a jeśli do niego dojdzie, konstrukcja pierścieniowa kabiny w połączeniu z kurtynowymi poduszkami powietrznymi zapewnia znakomite bezpieczeństwo;
VII. Słupki eliminujące wstrząsy – wstrząsy wywołane zderzeniem są wchłaniane przez listwy i słupki dachowe;
VIII. Belki w drzwiach – belki wzmacniające w drzwiach stanowią bezpośrednią barierę fizyczną przy kolizjach bocznych;
IX. Poduszki fotele i pasy – połączenie tych elementów w jeden współpracujący system zmniejsza ryzyko powstania obrażeń w czasie wypadku; specjalny sposób pracy zagłówków foteli ogranicza zagrożenie związane z uderzeniami w tył samochodu dla szyjnego odcinka kręgosłupa.
Back to top