Bezpieczeństwo użytkowników Subaru
- 30 lipca 2020
- Bezpieczeństwo w SUBARU
- Autor: admin
- Możliwość komentowania Bezpieczeństwo użytkowników Subaru została wyłączona
Bezpieczeństwo samochodu, zwykle oznacza to zminimalizowanie skutków kolizji. Jednak ostatecznym celem jest ogólne zapobieganie kolizjom. Koncepcja bezpieczeństwa Subaru, wraz z przetestowanym w czasie potencjałem umieszczonego poziomo silnika SUBARU BOXER i symetrycznym napędem na cztery koła, umożliwia kierowcom ze wszystkich środowisk zachowanie kontroli nad pojazdem i unikanie kolizji.
czytaj więcej
Globalna platforma modułowa
Bezpieczeństwo użytkowników Subaru to między innymi – Subaru Global Platform (SGP). To zaawansowana technologicznie platforma, która służy jako podstawa dla najnowszej generacji pojazdów Subaru. Dzięki Subaru Global Platform środek ciężkości został zmniejszony o 5 mm. Zwiększona sztywność skrętna nadwozia, ulepszone zawieszenie i niższy środek ciężkości zwiększyły stabilność, a tym samym bezpieczeństwo na drodze.
Dzięki zmodernizowanej konstrukcji oraz zwiększonej sztywności nadwozia, a także dzięki zastosowaniu stali o podwyższonej wytrzymałości, w tym elementów gorącowalcowanych, nadwozie w przypadku zderzenia absorbuje energię uderzenia skuteczniej o 40%. W trakcie modernizacji platformy planowane jest dalsze zwiększanie wytrzymałości poprzez zastosowanie nowych materiałów.
Teoria mówi, że bezpieczna jazda oznacza bezproblemową podróż do i z miejsca docelowego. Od początku produkcji samochodów Subaru skupia się na badaniach nad bezpieczeństwem czynnym i dokłada wszelkich starań, aby każda kolejna generacja pojazdów była bezpieczniejsza od poprzedniej. Subaru stworzyło jedną z najbezpieczniejszych platform na świecie, łącząc ustawiony poziomo silnik i najbardziej zrównoważony symetryczny napęd na wszystkie koła. Symetryczny AWD to opatentowany przez Subaru napęd na wszystkie koła, w którym układ napędowy i skrzynia biegów są ustawione tak, aby ich oś symetrii pokrywała się z osią wzdłużną pojazdu. Dzięki doskonałemu wyważeniu masy i równomiernemu rozłożeniu obciążenia na każde koło system jest w stanie efektywnie przenosić moment obrotowy na wszystkie cztery koła. W symetrycznym napędzie na wszystkie koła przekładnia tradycyjnie jeden z najcięższych elementów, jest umieszczona blisko środka ciężkości pojazdu. Kolejną kluczową cechą systemu jest lekki i kompaktowy silnik umieszczony w układzie poziomym. Taka konstrukcja minimalizuje moment bezwładności, wymagając mniej energii podczas pokonywania zakrętów i hamowania.